تعبير خواب از ديدگاه زيست شناسي

به وبلاگ بچه های زیست شناسی ورودی90دانشگاه حکیم سبزواری خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
پزشکی
زیست شناسی عمومی
طنز
اطلاعات عمومی
تست هوش
اضافات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 24
بازدید هفته : 75
بازدید ماه : 73
بازدید کل : 59698
تعداد مطالب : 87
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1



-_ !News _-

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

تعبير خواب از ديدگاه زيست شناسي

فرانسيس کرک ، يکي از کاشفان DNA ، بر اين باور است که خواب ديدن ، راهي براي جداسازي و دور ريختن اطلاعات حسي است که در طول روز دريافت شده‌اند. هنگامي‌که چنين اتفاقي مي‌افتد، سيستم عصبي فعال شده و نهايتا منتهي به رويا مي‌شود. رابين رويستون ، روانپزشک ، بيش از 200 شرح رويا و خواب جمع‌آوري کرده است که ظاهرا مشکلات مربوط به سلامتي را بازگو مي‌کنند. براي مثال ، مردي خواب ديده بود که دو پلنگ سياه او را تعقيب مي‌کنند و يکي از آنها پنجه‌اش را در پشت او فرو مي‌کند. ماهها بعد ، اين مرد مبتلا به بيماري خطرناکي شد که ويژگي آن وجود خال سياهي در همان نقطه پشت است.

به نظر مي‌رسد، روياها گاهي الهامي براي حل خلاقانه مسائل هستند. مثلا ککوله ، کاشف بنزن ، بعد از اين که خواب ديد دايره‌اي از مارها هر کدام دم مار بعدي را در دهان دارد، موفق به کشف ساختمان شيميايي بنزن شد که حلقوي است نه خطي. روانشناسان مي‌گويند هر خوابي که مي‌بينيد، معني پنهاني دارد. در اين جا چند تعبير خواب از ديدگاه روانشناسي مي‌آيد، که البته فقط نوعي برداشت از خواب است و نمي‌تواند حکمي کلي و قطعي داشته باشيد و بيشتر به ارتباط بين اعمال و ذهن انسان بر مي‌گردد.

چند تعبير خواب از ديدگاه روانشناسي
پله: اگر خواب ببينيد که از پله بالا مي‌رويد، معمولا نشانه آن است که موفقيتي در آينده خواهيد داشت. پايين آمدن از پله به اين معني است که از شکست مي‌ترسيد زيرا اخيرا به نوعي ، خطر کرده‌ايد.


ماشين آلات: تقريبا هميشه نماد بدن و بخصوص مغز هستند. اگر خواب ببينيد قسمت‌هاي ماشيني را از يکديگر باز مي‌کنيد، نشانه آن است که شما در حال مبارزه با يک ضعف رواني مثل فراموشي هستيد. خواب ديدن ماشين روغن‌کاري شده و روان ، بيان کننده ميل به سارماندهي بهتر در زندگي است. ماشين آلات زنگ زده و از کار افتاده نشانه بيماري جسمي يا روحي هستند.


مو: موي بلند و باز نشان‌دهنده ميل به آزادي بيشتر است. اما اگر خواب ببينيد موي خود را کوتاه مي‌کنيد، معني‌اش اين است که احساس مي‌کنيد در بخشي از زندگي خود محدود شده‌ايد. شانه کردن مو به معني يافتن راه حل براي مشکلات پيچيده است.


منفذ: اگر خواب ببينيد در منفذي گير افتاده‌ايد، معني‌اش آن است که احساس مي‌کنيد زندگي‌تان تکراري شده است. سوراخ در لباس ، نشانه موفقيت مالي قريب‌الوقوع است.


مرگ: بندرت درباره مردن است. اگر خواب ببينيد که خودتان مرده‌ايد، نشانه آن است که مي‌خواهيد از شر تمام مشکلات دنيا خلاص شويد. مگر اينکه جدتان در گور بي نام و نشاني باشد که در اين صورت از شغل يا حادثه‌اي ناخوشايند مي‌ترسيد. ديدن مرگ شخصي ديگر در خواب ، حاکي از رسيدن خبرهاي تعجب برانگيز است و خواب ديدن مراسم عزداري يا تدفين ، پيامي از ضمير ناخودآگاه‌تان است که بايد چيزي را که به خاطرش افسوس مي‌خوريد، فراموش کنيد.


علف و سبزه: منعکس کننده وضعيبت زندگي شماست. علف سبز نشان مي‌دهد که همه چيز در وضعيت خوبي است. اما علف زرد رنگ و خشکيده به اين معناست که شما خوشبخت نيستيد، همنچنين به معني بيماري نيز برداشت مي‌شود.


آتش: اگر خواب ببينيد که خانه‌تان آتش گرفته است، بدان معني است که از کسي بي‌نهايت عصباني هستيد. اما اگر فقط خودتان در آتش باشيد، يعني تحت فشار احساسات غير قابل کنترل درباره کسي و يا از فقدان او هستيد.


دريا: ديدن درياي خالي ، خبر از احساس فقدان رابطه در زندگيتان را مي‌دهد و خواب ديدن ساحل ، به معني آن است که احساس مي‌کنيد سعادتتان در زندگي در حال از دست رفتن است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[+] نوشته شده توسط حسام در پنج شنبه 18 / 12 / 1390برچسب:, در ساعت 15:19 | |

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو
هفته چهارم بهمن 1391
هفته سوم بهمن 1391
هفته چهارم دی 1391
هفته سوم بهمن 1390
هفته اول بهمن 1390
هفته چهارم دی 1390
هفته سوم دی 1390
هفته دوم دی 1390
هفته چهارم بهمن 1390
هفته سوم بهمن 1390
هفته دوم بهمن 1390
هفته اول بهمن 1390
هفته دوم دی 1390
هفته اول بهمن 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
حسام
وحیدرضا
لينكستان
دانلود موسیقی
بدنسازی
رتبه بندی دانشگاهها
مقالات پژوهشی
زراعت واصلاح نباتات
دیکشنری انلاین
خبرگزاری ایسنا
خبرگزاری ایرنا
شیمی کاربردی
دانشگاه تربیت معلم سبزوار
لبخند
ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ZIST SHENASI و آدرس xtz2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

حمل ماینر از چین به ایران
حمل از چین
پاسور طلا
الوقلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , xtz2.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com